VDL Groep investeert in studenten durfkapitaalfonds Round One Ventures

Bart Rooijmans (VDL Group) en Bob van der Meulen (Round One).

Eindhoven –  Round One Ventures, een durfkapitaalfonds dat investeert in veelbelovende studentenstartups, mag VDL Groep toevoegen aan hun groeiende lijst van investeerders. Hiermee sluit een van de grootste industriële bedrijven uit de regio zich aan bij andere grote partijen zoals de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM), de Technische Universiteit Eindhoven, de Universiteit van Tilburg en meerdere private investeerders. De samenwerking met VDL Groep is een belangrijke mijlpaal voor het fonds dat hen in staat stelt om meer student-ondernemers te ondersteunen.

Round One is een nieuw initiatief van studentondernemers uit Eindhoven, Tilburg en ‘s-Hertogenbosch, ondersteunt door de Provincie Noord-Brabant. Door vroeg te investeren in jonge technologische bedrijven wil Round One het ondernemersklimaat voor studenten verbeteren. Hiermee is het fonds het eerste van zijn soort in het zuiden van Nederland. “We zijn trots dat een vooraanstaand bedrijf als VDL Groep gelooft in onze missie”, aldus Round One oprichter en voorzitter Jur van Bergen. “Round One is opgericht om ondernemende studenten te helpen met financiering, netwerk en begeleiding. Zo willen we ervoor zorgen dat innovatie, bedacht in de collegebanken, ook écht worden omgezet in impact bijvoorbeeld op het gebied van AI, smart mobility en medtech. ” Met de investering van VDL is Round One weer een stap dichter bij het streefbedrag van 2.5 miljoen. “We kijken ernaar uit om met VDL samen te werken en zo het fonds verder te laten groeien.”

“Als familiebedrijf met focus op de lange termijn stimuleren wij graag het ondernemerschap van talentvolle studenten, zeker op het gebied van technologieën die onze regio zo kenmerken en passen bij het verdienvermogen van de toekomst” zegt Bart Rooijmans, directeur van VDL Participatie. Met deze investering bouwt het technologiebedrijf direct mee aan een robuust startup ecosysteem. Door nauw met studenten samen te werken, zit het bedrijf dicht op innovatie en stelt het haar in staat om nieuwe technologieën in een vroege fase te financieren. Dit alles helpt mee om de volgende generatie ondernemers de middelen en ondersteuning te bieden die zij nodig hebben om commercieel succesvol te worden.

Studenteninvesteringsfonds haalt 4 ton op bij BOM en Brabantseonderwijsinstellingen

Studenten starten eigen durfkapitaalfonds: meer dan 1 miljoen euro naar studenten startups